Concentració:
divendres 15 de maig - 19:00 hores - davant de l’estació de ferrocarril de Reus
Viatge reivindicatiu
Tarragona-Reus-Mòra:
dissabte 13 de juny - sortida a les 10:07 de l’estació de ferrocarril de Tarragona
Caminada per un ferrocarril públic de qualitat:
diumenge 5 de juliol - Línia Reus-Roda
A LES USUARIES I USUARIS, LEGÍTIMS PROPIETARIS DEL FERROCARRIL
El Camp de Tarragona es troba en unes condicions precàries de mobilitat. Les infrastructures ferroviàries realitzades i les proposades a curt termini no responen a les necessitats reals de la població. Per altre banda, els governs europeus han tendit a cedir davant els grans interessos privats portant a terme polítiques de traspàs de la gestió dels serveis públics cap al mercat privat. Les negatives conseqüències d’aquest model de gestió són previsibles:
l Reducció d’inversions a costa de la seguretat
l Augment de les tarifes i increment del cost públic
l Degradació de la qualitat del servei
L’ALTERNATIVA D’UN FERROCARRIL PÚBLIC, SOCIAL, SEGUR I SOSTENIBLE
l PÚBLIC: Orientat a la satisfacció de les necessitats de transport de les persones.
l SEGUR: Amb la seguretat com a primer criteri, no subordinat a cap altre.
l SOSTENIBLE: Que prioritzi el respecte pel medi ambient.
l ASSEQUIBLE: Amb tarifes que garanteixin l’accés al conjunt de la ciutadania.
l ACCESSIBLE: Atent a les persones amb mobilitat reduïda, cotxes de nens, bicicletes i equipatges.
l DE QUALITAT: Que sigui respectuós amb l’usuari i que mantingui personal necessari (tant als trens com a les estacions de les comarques de Tarragona) per a una adequada atenció al públic: informació, venda de bitllets, seguretat, sales d’espera, etc.
l DIGNE: Amb una dotació suficient de recursos per a l’adequació dels edificis de viatges.
l EFICAÇ: Priotitzant la satisfacció de les necessitats de transport, augmentant la freqüència de trens de Mitjana i Llarga Distància i la coherència d’horaris, facilitant una millor vertebració del territori.
Per avançar en aquest model, reclamem, com a mesures urgents:
l La triplicació dels trens de Mitjana Distància fins a Flix i Montblanc i la duplicació dels trens de Tortosa.
l La reobertura immediata de la línia Reus-Roda de Barà, en ordre a la vertebració del Baix Gaià i la connexió ferroviària eficient de les comarques de Tarragona amb l’aeroport i l’estació de l’AVE, així com un by-pass de mercaderies perilloses que en l’actualitat realitzen els trajectes i maniobres pels nuclis urbans de Tarragona.
l Implementar una xarxa de rodalies el Camp de Tarragona.
l Millorar la prestació de serveis als usuaris/àries en les línies de ferrocarril convencional de Tarragona
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada